TOPICS: צ'אטבוט למסחר מקוון   בוט לוואטסאפ    מגמות צ'אט בוט   

בוט וואטסאפ למסחר מקוון - בוטים עוזרים לייעל את תהליך השלמת הרכישה



תהליך השלמת הרכישה הוא עדיין בגדר חידה להרבה חברות מסחר מקוון. מחקרים מסוימים מראים שאחוז נטישת עגלת הקניות עומד סביב 68%. אפילו אחרי השקעת מאמצים במחקר, מציאה והוספתם של מוצרים לסל, אחוז גבוה של לקוחות עוזבים ללא השלמת העסקה.

למזלנו, טכנולוגיה חדשה הופיעה אשר תוכל לעזור בהשלמת העסקה במחסר מקוון.

בקצרה, ההזדמנות של חנויות מקוונות להשתמש בבוטים בוואטסאפ נובעת משילוב של מבקרים מהאתר, וואטסאפ וקמפיינים בפייסבוק לתוך בוט וואטסאפ אחד. בתוך השיחה הבוט יכול לספק תגובות ראשוניות, ואם הוא מזהה שהלקוח מוכן לרכוש, להעביר אותו ישירות לשלב ההמרה. שלב ההמרה יכול להתבצע באופן מקוון בעגלת קניות או על ידי העברה לנציג מכירות אנושי, בהתאם להעדפות של כל חנות, לאופן שבו הם רגילים לעבוד ומה שמביא להם את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה (ROI). אותו ערוץ וואטסאפ יכול לשמש למעקב אחר קונים פוטנציאליים אם השיחה לא הובילה לרכישה, או לשלוח הודעות חימום אוטומטיות ללידים קודמים. הכל תלוי ביצירת פתרון שמתאים לעסק וללקוחות שלך.

צ'אט בוט היא תוכנת מחשב של שירותי צ'אט אשר מקיימת שיחות עם מבקרי האתר. הצ'אטבוטים הטובים ביותר מסוגלים ללמוד לאורך זמן. בני אדם מתחילים על ידי שאילת שאלות, ובמשך הזמן הצ'אטבוט לומד לספק את התשובה אשר המבקרים מחפשים.

ecommerce chatbot order status

שאלות אשר לא מקבלות מענה הן הסיבה עיקרית לנטישת עגלת הקניות במסחר מקוון.
תהליך הקנייה המקוונת יכול להכין מספר שלבים, אשר כל אחד יכול לעורר שאלות אצל הלקוח.
לפנינו ארבעה דברים שכדאי לשקול בזמן שימוש בצ'אט בוט להשלמת רכישה מקוונת.

1. בוט לוואטסאפ ממעיטים את הבלבול בטפסי השלמת הרכישה


טפסי השלמת הרכישה צריכים להיות פשוטים וקלים לשימוש. אך לפשט את הדברים זה אתגר בפני עצמו. במיוחד לחברות מסחר מקוון. יש מידע מסוים שצריך על מנת לבצע רכישה, אך ככל שנדרש יותר מידע כך מתגבר הסיכוי לבלבול. בלבול זה מוביל לנטישת עגלת הקניות.

במקרה זה צ'ט בוט יכול לעזור. כאשר לקוחות באתרי מסחר מקוון מגיעים לטופס הרכישה ויש להם שאלות, לרוב אין להם אל מי לפנות. אתרי מסחר מקוונים רבים לא מחזיקים בתוכנת צ'אטבוט או קישור לעמוד השאלות הנפוצות בזמן השלמת העסקה.

2. בעיות לא צפויות בזמן השלמת העסקה יכולות להיפתר על ידי בוט לוואטסאפ


צ'אטבוט יכול לעזור לעסקים למצוא בעיות בלתי צפויות בזמן השלמת העסקה, בעיות אשר אין דרך אחרת למצוא אותן. הצ'אט בוט מאפשר לכם לקרוא את הבעיות האמיתיות של הלקוחות שלכם ולפתור אותם. היום, למבקרים באתר הבית שלכם אין עם מי לדבר ולהגיד את מה שמפריע להם, ולכן הם נוטשים את האתר ללא ביצוע קניה.

הצ'אטבוט יכול לעזור לבעלי עסקים להכיר את הבעיות של לקוחותיהם. בין אם זה מחיר, בעיות בטופס ההזמנה או אפילו בעיות טכניות בהשלמת העסקה עצמה. קריאת השיחות של הצ'אט בוט עם מבקרים אמיתיים יכולה ללמד אתכם המון על הלקוחות שלכם ולעזור לכם לשפר את השירות והמכירות.

3. בוט לוואטסאפ לשדרוג המכירות (Upsale)


צ'אטבוט יכול לשמש כמדריך ללקוחות באתרי מסחר מקוון. הבוט מציע הצעות המבוססות על מוצרים שהם חיפשו או רכשו בעבר. בנוסף, הם יכולים לשתף בעדכוני מוצר או מותג, מה שגם כן יכול לעודד לקוחות להמשיך ולקנות אצלכם.

4. בוט לוואטסאפ ומעבר לנציג מכירות אנושי


צ'אט בוטים יכולים להתמודד עם מספר שאלות, אך ישנם זמנים בהם הלקוחות ירצו לשוחח בצ'אט חי עם אדם אמיתי. צ'אטבוט יענה להרבה שאלות של לקוחות, במיוחד כאלו החוזרות על עצמן, אך לעיתים הצ'אטבוט ייתקל בשאלה חדשה. בזירת המסחר המקוון, חשוב להשאיר את הלקוח בתוך תהליך המכירה. במקרים אלו האופציה של בוט לוואטסאפ ומעבר לנציג מכירות אנושי יכולה לעבוד היטב.

סיכום
כפי שניתן לראות, צ'אטבוטים עוזרים בשיפור השלמת הרכישה במסחר המקוון. לקוחות מרוצים, שיבצעו רכישות באופן מהיר וקל, לא רק שישלימו את הרכישה הנוכחית שלהם, אלא גם יחזרו ואפילו יחלקו את חוויותיהם עם אחרים.




קבלו יותר לידים ומכירות עם הצ'אט בוט של וירטואל ספיריטס

  להתחיל עכשיו בחינם   צרו קשר עם מומחה





×