TOPICS:
צ'אטבוט למסחר מקוון בוט לוואטסאפ בניית צ'אטבוט
בוט וואטסאפ לחנויות מקוונות - שימוש בוט לוואטסאפ כנציגי מכירות
אם אתם עוקבים אחרי
פיתוח בוט וואטסאפ לחנויות מקוונות לאחרונה, תדעו שחנויות מקוונות מגלות עוד ועוד שימושים לצ'אט בוטים. אם טרם החלטתם ליצור בוט וואטסאפ לאתר הקניות שלכם, מאמר זה יציג כמה יתרונות נהדרים מהם תוכלו ליהנות על ידי הפעלת בוט בעל בינה מלאכותית בטור נציג מכירות וירטואלי באתר.
שימוש נכון בערוץ הווטסאפ יכול להועיל לחנות במספר דרכים: חיבור קמפיינים מפייסבוק ישירות לבוט הווטסאפ, העברת לידים איכותיים לאנשי מכירות, ומעקב אוטומטי לחימום לידים או שמירה על קשר עם לקוחות עבר. כל זה עוזר להגדיל את המכירות, לשפר את שביעות רצון הלקוחות, ולהפוך את תהליך המכירה ליעיל יותר.
ההזדמנות לפתח בוט וואטסאפ עבור חנויות מקוונות נובעת משילוב לידים מהאתר, לקוחות פוטנציאליים מתוך הוואטסאפ, ובעיקר לידים מקמפיינים בפייסבוק בתוך פלטפורמת בוט וואטסאפ אחת. בתוך השיחה בוואטסאפ, הבוט ייתן תגובות ראשוניות שמטרתן לחמם את הלידים ולהכין אותם לשלב הרכישה. אם הבוט מזהה שהלקוח מוכן לרכוש, הוא יעביר אותו ישירות לשלב ההמרה.
שלב ההמרה יכול להתבצע באופן מקוון בעגלת קניות או על ידי העברה לנציג מכירות אנושי. הבחירה בין האפשרויות תלויה בהעדפות של כל חנות, באיך שהיא רגילה לעבוד, ובמה שמניב לה את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה (ROI). בנוסף, אותו ערוץ וואטסאפ יכול לשמש למעקב אחר לקוחות פוטנציאליים אם השיחה לא הובילה לרכישה, או להישלח הודעות חימום אוטומטיות ללידים קודמים.
כל התהליך הזה מותאם ליצירת פתרון שמדויק לעסק וללקוחות שלך. שימוש נכון בבוט וואטסאפ יכול לשפר את חוויית הלקוח, להגביר את המכירות, ולייעל את ניהול הקשרים עם הלקוחות.
בוט וואטסאפ - יצירת אינטראקציה עם מבקרי החנות.
הקונה הממוצע מבקר בדרך בכעשר אתרים בו זמנית, בתקווה למצוא את המוצר שהוא רוצה במחיר שאותו הוא מוכן לשלם. לכן כאשר אבי החליט לקנות זוג אוזניות חדש, הוא התחיל לבדוק מספר אתרים שונים בחיפוש אחר המוצר המועדף עליו. בואו נניח שאחת החנויות המקוונות שאבי מבקר בהן היא חנות האלקטרוניקה שלכם. יש לכם חלון הזדמנויות קצר בו תוכלו למשוך את תשומת ליבו של אבי. ברגע שחלון זה ייסגר, אבי ימשיך הלאה לאתר הבא, שם ימצא את אותו מוצר במחיר טוב יותר.
זה המקרה בו
צ'אטבוט בעברית לחנויות מקוונות יכול לעזור לעסק שלכם.
צ'אטבוט: "היי! האם אתה מתעניין במוצרי האודיו שלנו? באופן זמני אנחנו מציעים הטבה (15% הנחה) על אוזניות ורמקולים אשר תקפה לכל המותגים הגדולים."
אבי: "האם ההטבה תקפה גם ל[דגם של אוזניות]?"
צ'אטבוט: "כן! האם תרצה לבדוק את הדגמים הנוספים הללו שזכו לביקורות מצוינות?"
כפי שניתן לראות באינטראקציה הזו, הצ'אט בוט מצליח לעורר עניין אצל אבי על ידי הצעת הנחה בשלב הראשון, ואז על ידי המלצה על מוצרים נוספים. כך בניית צ'אטבוט עוזרת לחנויות מקוונות לשפר את אחוז שימור הלקוחות שלהן ואפילו להגדיל את כמות המכירות, במידה והצ'אט בוט מצליח לשדרג את המכירה או למכור מוצרים קשורים.
בוט וואטסאפ - הפשטת הבחירות עבור הלקוח
מציאת המוצר הנכון באתר מסחר מקוון לעיתים קרובות הופכת לחיפוש מחט בערימת שחת. הלקוחות מעריכים את קיומן של אפשרויות רבות לבחור ביניהן, אך עבודת הסינון והבחירה מתוך מלאי שלם היא לא פשוטה.
צ'אט בוט מומלץ לחנויות מקוונות יכול להקל על משימה זו. בואו נשנה קצת את הדוגמא הקודמת ונניח שאבי לא יודע איזה דגם של אוזניות הוא מעוניין לרכוש. הוא מגיע לאתר שלכם.
צ'אטבוט: "כיצד אוכל לעזור לך היום?"
אבי: "אני מחפש אוזניות."
צ'אטבוט: "אשמח לעזור. האם אתה מעוניין במותגים מסוימים?"
אבי מציין מספר מותגים מרשימה המוצגת על ידי הצ'אטבוט.
צ'אטבוט: "האם אתה מעוניין בתכונות מסוימות עבור האוזניות החדשות שלך?"
אבי מקבל רשימה של תכונות כגון "חיבור בלוטות'", "ביטול רעשים", "אלחוטי", "מיקרופון מובנה" וכו'. הוא בוחר את אלו בהן הוא מעוניין.
צ'אטבוט: "מצוין! על פי התשובות שלך, הנה כמה מהדגמים הנמכרים ביותר. אשמח לעזור לך בשאלות נוספות."
אבי מקבל קישור לעמוד עם רשימה מצומצמת יותר של אוזניות. הן סוננו מראש בהתאם לצרכיו, מה שיקל עליו את החיפוש. אבי יכול אפילו לבקש מהצ'טבוט להשוות בין שניים או יותר דגמים של אוזניות. בקצרה, חוויית הקניה של אבי הפכה לנעימה יותר בזכות שיחתו עם הצ'ט בוט לחנויות מקוונות.
בוט וואטסאפ - מסירת מידע נוסף
בתהליך חיפוש ורכישת מוצרים בחנויות מקוונות, לעיתים קרובות לקוחות חושבים על שאלות וספקות אשר לא תמיד קשורות במוצרים עצמם. בכדי להשיג את המידע הנחוץ להם, הם יהיו צריכים לעזוב את העמוד ולפנות למחלקת העזרה של האתר. כאשר הם שם, אולי הם ימצאו את המידע המדויק שהם צריכים ואולי לא. בניית צ'אטבוט הופכת את כל הנושא הזה לפשוט ביותר. הצ'אט בוטים הטובים ביותר מסוגלים לענות על שאלות חוזרות כגון:
"מה הם מחירי המשלוח?"
"מה קורה במידה וקיבלתי מוצר פגום?"
"מהי מדיניות ההחזרה שלכם?"
"האם אני יכול להחליף מוצר אם הוא לא מצא חן בעיניי?"
"איפה אוכל למצוא ביקורות גולשים על מוצר זה?"
וכיוצא בזה. היכולת לענות על שאלות כאלו, מבלי להכריח את הלקוח לעזוב את עמוד המוצר, הופכת צ'אט בוטים לחנויות מקוונות לנכס חשוב ביותר לכל חנות אינטרנטית.
בוט וואטסאפ - בדיקת סטטוס הזמנה
בזמן שחיפוש ורכישת מוצרים מהווה מחצית מחוויית הקניה המקוונת, מעקב אחרי הזמנות קיימות משלימה את החצי השני. לקוחות אשר ביצעו רכישה באתר המסחר המקוון שלכם ירצו להישאר מעודכנים במצב ההזמנה שלהם, במיוחד אם זה נראה שלוקח למשלוח יותר זמן מהמצופה. אתרים עם צ'אטבוטים לחנויות מקוונות מתוכנתים לטפל בשאלות כגון:
"איפה ההזמנה שלי?"
"ההזמנה שלי נשלחה, האם אוכל לבטל אותה כעת?"
"מתי יישלח אליי מייל לאישור ההזמנה?"
"האם ניתן לשנות את תאריך המשלוח להזמנה שלי?"
ועוד...
בעזרת פיתוח צ'אטבוטים, חנויות מקוונות הצליחו להעביר את רוב האינטראקציה עם לקוחות למרחב הווירטואלי. בניית צ'אט בוטים אשר פועלים כנציגי מכירות אפשרו לחנויות אלו לשפר את שירות הלקוחות שלהם, אחוזי ההמרה והסיכוי ללקוחות חוזרים.
במידה ואתם מחפשים לעשות את הצעד וליצור צ'אטבוט בשביל החנות המקוונות שלכם, נשמח לעזור. צרו איתנו קשר כאן.