TOPICS:
צ'אטבוט לעסקים צ'אטבוט לאתר בניית צ'אטבוט
צ'אטבוט לאתרי אינטרנט – 5 אלמנטים חשובים ודוגמאות לצ'אטבוט מוצלח
הפופולאריות של
צאט בוט לאתרי אינטרנט הולכת וגוברת. בשנים האחרונות, אלפי בתי עסק הוסיפו צ'אטבוטים לאתרי הבית שלהם. צ'אטבוט מוצלח יכול לתקשר עם מבקרים 24 שעות ביממה על מנת לעזור עם שאלות נפוצות, לייצר לידים, לספק תמיכה ולהגביר מכירות, ללא הצורך במפעיל אנושי. אם אתם מעוניינים לבנות צ'אטבוט לאתר הבית שלכם, לפניכם 5 אלמנטים חשובים בהם כדאי שתתרכזו על מנת להפוך אותו למוצלח.
איך לבנות צ'אטבוט לאתר אינטרנט – 5 אלמנטים חשובים לכל צ'אטבוט לאת אינטרנט
1. תחילת שיחה שתעניין מבקרים
2. אדם אמיתי מאחורי הצ'אטבוט
3. תשובות לשאלות נפוצות
4. קריאה לפעולה כחלק מהתסריט של הצ'אטבוט
5. אופטימיזציה של הצ'אטבוט בעזרת שיחות אמיתיות עם גולשים
1. תחילת שיחה שתעניין מבקרים.
האלמנט הראשון החשוב בבניית
צ'אט בוט מומלץ הוא פתיחת שיחה טובה ככל הניתן, על מנת למשוך את תשומת ליבם של המבקרים ולגרום להם להגיב בחלון הצ'אט. דבר זה יעזור לכם לגשת למבקרי האתר ולהתחיל בהתקשרות.
בתור בעלי עסק/אתר אינטרנט, צברתם ניסיון רב בשיחות עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. במשך הזמן פיתחתם גם הבנה של לקוחותיכם ומה עובד בשבילכם. כעת עליכם להשתמש בידע הזה על מנת להבין כיצד לבנות צ'אטבוט לאתר שלכם, מה המבקרים שלכם רוצים כשהם נוחתים באתר, מה גרם להם לבקר באתר, ומה המכשולים העיקריים שעומדים בפניהם מלהשלים את התהליך? האם הם מחפשים עצה או הצעות מיוחדות? האם הם רוצים לשוחח עם מישהו, או מחפשים תשובות ספציפיות לפני שהם ממשיכים? צ'אטבוט מוצלח יוזם את התקשורת עם המבקרים על בסיס השקפת העולם שלהם, ולא מנסה לשנות אותה.
בניית צ'אטבוט לאתר שלכם – מספר טיפים שיעזרו לכם להתחיל הגדרות חלון הצ'אט – כאשר אתם בונים צ'אטבוט לאתר האינטרנט שלכם, בחרו בצבע בולט מאוד לחלון הצ'אט, והוסיפו את הלוגו שלכם. בחרו את התזמון בקפידה. אל תתנו לצ'אטבוט להיפתח באופן מיידי, אך גם אל תחכו שהמבקרים יעזבו.
משפט פתיחה קצר – התחילו עם משפט קצר המברך את פני המבקרים באתר שלכם. לדוגמה: "ברוכים הבאים לאבג יועצים. כיצד אוכל לעזור?" כך תסמנו למבקרים שלכם שברצונכם להתחיל שיחה, וזו לא פרסומת פופ אפ סטטית.
שאלות פתוחות – הוסיפו משפטים בצורת שאלות פתוחות אשר משקפות את הרצונות של מבקרי האתר. המטרה היא למנוע מהמבקרים לעזוב את האתר בכדי להתרכז בצרכים שלהם. אם אתם יודעים שרוב לקוחותיכם זקוקים לעזרה לפני שהם מבצעים הזמנה, תוכלו לשאול משהו כגון: "האם אתם מחפשים עזרה לפני רכישה?". אם אתם יודעים שלקוחותיכם מחפשים פתרון לבעיה תוכלו להגיד: "מה הבעיה איתה אוכל לעזור לך?" וכו'.
קריאה לפעולה – אם המטרות שלכם תואמות את נקודת המבט של לקוחותיכם, תוכלו להשתמש בכך בזמן יצירת הצ'אטבוט על ידי הוספת קריאה לפעולה כבר בתחילת הצ'אט. שיטה זו עובדת טוב מכיוון שלקוחות מרוכזים הרבה יותר בחלון צ'אט מאשר בעמוד שלם של תוכן. לכן, אם תוסיפו משפט כגון: "אנחנו ממליצים להירשם באתר על מנת שהצעת מחיר תשלח ישירות אליכם", רוב המבקרים יתרכזו בקריאה זו ויבינו מה עליהם לעשות. אולי יש להם עוד שאלות, אבל הם כבר מרוכזים בשלב הבא והוא הרשמה לאתר וקבלת הצעה.
2. אדם אמיתי מאחורי הצ'אטבוט
תפיסה מוטעית שכיחה מאוד היא שצ'אטבוטים לאתרי אינטרנט נראים ומרגישים כרובוטים. במציאות אנחנו מוצאים שצ'אטבוטים יעילים יותר כאשר מבקרים מבינים שיש אדם אמיתי מאחוריהם.
• שימוש באדם אמיתי בתור נציג הוא האלמנט החשוב השני בבניית צ'אטבוט לאתר אינטרנט.
• הוסיפו תמונה של אדם אמיתי שעובד בחברה.
• השתמשו בשם האמיתי שלו.
• שקלו הוספת קישור לעמוד הפייסבוק/לינקד-אין אם זה מתאים לסגנון החברה שלכם.
• אל תשמשו בתמונות מבנק תמונות, או נציגים עם אוזניה.
• השתמשו בתמונה שנראית כמו תמונת פרופיל רגילה.
בעזרת צעדים אלו, אתם מרמזים שהתשובות בצ'אט הן אמיתיות, מאחר ונכתבו על ידי אדם אמיתי, בניגוד לרובוט. מבקרים מבינים שמישהו קורא את ההודעות שלהם. והם מבינים שכאשר הם משאירים את פרטי ההתקשרות שלהם, יש סיכוי רב יותר שמישהו יחזור אליהם מאשר בהשארת הודעה. זה נותן לכם את ההזדמנות להעביר את המסר שלכם בצורה טובה יותר, ולתקשר טוב יותר עם לקוחות פוטנציאליים.
3. תשובות לשאלות נפוצות
האלמנט החשוב השלישי של
פיתוח צ'אט בוט לאתר אינטרנט הן תשובות איכותיות למספר רב ככל הניתן של שאלות נפוצות, שנאספו משיחות אמיתיות עם מבקרים.
מבקרים שואלים שאלות שמעכבות את התהליך, ויש לפתור אותן לפני שניתן להמשיך. שאילת שאלות אלו בפורמט של צ'אט מרגישה טבעית מאוד. זוהי הזדמנות מצויינת לעזור למבקרים עם תשובות מיידיות שיחזקו את המוטיבציה שלהם להמשיך, יסירו מכשולים ויפתרו בעיות.
צ'אטבוטים מוצלחים יכולים לענות על 100-200 שאלות נפוצות. השתמשו בטיפים הבאים כאשר אתם בונים צ'אטבוט לאתר האינטרנט שלכם:
• הוסיפו תשובות חדשות לשאלות שהמבקרים שואלים. השתמשו בניסוחים האמיתיים של המבקרים כשמות של השאלות הנפוצות.
• נסו למצוא את התגובות הטובות ביותר לשאלות שכיחות ומילות מפתח שנמצאות בשימוש הרב ביותר. התגובה הטובה ביותר היא התשובה האופטימלית שעוזרת למבקרים, מגבירה מוטיבציה ומקרבת אתכם למטרה.
• על מנת לעזור למבקרי האתר שלכם, מומלץ בנוסף למידע לספק גם טיפים ועצות אישיים. אם קיים מידע מפורט באתר, תוכלו גם לצרף קישור לעמוד הרלוונטי.
• כאשר זה רלוונטי, תוכלו להוסיף תמונות או סרטונים לתשובות שלכם.
• שפרו את התשובות הקיימות על בסיס פידבק של משתמשים ותוצאות של שיחות. כלומר – האם הם הגיעו למטרה?
הנה דוגמה לשיחה עם צ'אטבוט תמיכה בשירות עצמי:
מבקר: כמה זה עולה?
צ'אטבוט: לחץ כאן על מנת לראות את טווח המחירים שלנו. כפי שתוכל לראות אנחנו מציעים שלושה מסלולים שונים. מחיר טיפוסי ינוע בין 15 ל-85 דולר לחודש. האם אוכל לעזור במשהו נוסף?
הנה דוגמה לשיחה עם צ'אטבוט ליצירת לידים:
מבקר: כמה זה עולה?
צ'אטבוט: לחץ כאן על מנת לראות את המחירים. נוכל לעזור לך למצוא את החבילה התואמת את צרכיך. בנוסף, קיימים גם מבצעים של הרגע האחרון שיכולים להתאים לך. אנא הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך ונוכל לחזור אליך עם הצעות רלוונטיות.
4. קריאה לפעולה כחלק מתסריט השיחה של הצ'אטבוט
שימוש בקריאה לפעולה באותו אופן בו הייתם משתמשים בה בשיחה רגילה היא האלמנט החשוב החמישי בבניית צ'אטבוט לאתר אינטרנט.
כמה מהמטרות הפופולאריות ביותר הן יצירת לידים, רישומים מקוונים, מכירות מקוונות ותמיכה עצמית. על מנת להשיג את המטרות שלכם בעזרת בניית צ'אטבוט, תאלצו לשנות את הצ'אט כך שיכיל קריאות לפעולה אשר יפנו את המבקרים בכיוון הנכון. קריאת היסטוריית צ'אטים היא דרך מצויינת להבין אילו משפטים צריך לשנות. אל תכניסו קריאה לפעולה באופן אקראי כחלק מהשיחה.
לדוגמה, כאשר אתם בונים צ'אטבוט לאתר אינטרנט שמטרתו לייצר לידים, לאחר שהצ'אטבוט עונה על שאלה הוא יכול להגיד משהו כגון: "אני ממליץ לשוחח על זה עם אחד מנציגינו. אם תשאירו כתובת דואר אלקטרוני, נוכל לחזור אליכם עם מידע נוסף בהקדם האפשרי."
מצד שני, אם אתם יוצרים צ'אטבוט לאתר שמטרתו הגברת ההרשמות לתקופת הניסיון שלכם, תוכלו להגיד "הדרך הטובה ביותר להבין איך נוכל לעזור לעסק שלכם היא פשוט לנסות. אנחנו מציעים תקופת ניסיון בחינם. לחצו כאן כדי להתחיל."
5. אופטימיזציה של הצ'אטבוט בעזרת שיחות אמיתיות עם גולשים
האלמנט החשוב האחרון בבניית צ'אטבוט מוצלח הוא אופטימיזציה המבוססת על שיחות אמיתיות עם הגולשים. זהו יתרון משמעותי של צ'אטבוטים, הנראה לעין רק לאחר פרק זמן מסוים לרוב המשתמשים. היכולת לקרוא את שיחות המבקרים על מנת לאסוף מידע חשוב על נקודת המבט של מבקרי האתר, המוטיבציה שלהם, המכשולים והתגובות לצ'אטבוט שלכם היא יקרת ערך.
המקצוענים ברשת רגילים לתהליך בדיקת ביצועי PPC, גוגל אנאליטיקס, חיפוש מילות מפתח, בדיקות א'-ב' וכיו"ב. יצירת צ'אטבוט לאתר אינטרנט מציעה מקור מידע חדש לחלוטין ואפקטיבי במיוחד, מאחר והוא מגיע ממבקרי האתר ישירות ומספק פידבק במילים שלהם עצמם, מה שיעיל במיוחד.
משתמשי צ'אטבוטים יעילים מנצלים מידע זה על מנת להוסיף תשובות חדשות, לשפר תשובות קיימות ולבצע שינויים בקריאה לפעולה או אפילו תסריטי צ'אטבוט שלמים. הם יכולים גם להשתמש במידע לעיצוב האתר, עיצוב המוצר או שינוי אסטרטגיית החברה.
לסיכום
אלו הם חמשת האלמנטים החשובים ביותר שחייבים להתקיים אצל כל צ'אטבוט על מנת להיות יעיל. כמה מאלמנטים אלו נראים ברורים מאליהם, בזמן שאחרים הם ספציפיים לתחום הצ'אטבוטים. התרכזו בחמשת האלמנטים האלו כאשר אתם יוצרים צ'אטבוט לאתר שלכם, השתמשו בשיחות משתמשים אמיתיות כפידבק על הממצאים שלכם, ואתם בדרך הנכונה להצלחה.