TOPICS:
צ'אטבוט לשירותי בריאות בניית צ'אטבוט
צ'אט בוט לשירותי רפואה – איך צ'אטבוטים עומדים לשנות את דרכי ההתקשרות?
רוב התעשיות התחילו לראות בבינה מלאכותית ככלי עסקי רציני רק בשנים האחרונות. אבל צ'אט בוט לשירותי רפואה היו צעד אחד לפני כולם. כמעט 50 שנים לפני כולם! בשנות השישים, כאשר הרעיון של
צ'טבוט היה לא יותר ממדע בדיוני, תוכנה בשם 'אליזה' הופיעה לראשונה. היא ניסתה לחקות את חוויית השיחה עם פסיכולוג. משתמשים הקלידו את בעיותיהם ואליזה שאלה אותם שאלות וכך יצרה שיחה.
לא תמיד זה הוביל לתוצאות הרצויות. שלא כמו עם
צ'אטבוט לאתר לשירותי רפואה מודרניים, שבהחלט טובים במה שהם עושים. סיבה עיקרית לכך היא שהצ'אט בוט לשירותי רפואה לא מנסה לתפוס את מקום הפונקציונאליות הבסיסית של תעשיית שירותי הבריאות. במקום זאת, צ'אט בוט לשירותי רפואה מתפקד כאחות או עוזר וירטואלי. המשיכו לקרוא וגלו את היתרונות, במיוחד כשמדובר בתקשורת עם הלקוחות.
הקלה על הלקוחות:
צ'אטבוט: "בוקר טוב! ברוכים הבאים למרפאת אבג. אני העוזר האישי שלכם. במה אוכל לעזור היום?"
"אני מחפש רופא ילדים."
צ'אטבוט: "אשמח לעזור! אני רק צריך כמה פרטים מהירים. זה ייקח מספר דקות. אנא מלא את הטופס שלפניך."
לאחר כמה שניות...
צ'אטבוט: "תודה שמילאת את הטופס! לפי הנתונים, אלו רופאי הילדים אליהם תוכל לקבוע תור. האם תרצה שאקבע בשבילך?"
השיחה הזו לא שונה מכל שיחה עם פקידת קבלה ידידותית במשרדו של הרופא. רק שהיא מתרחשת במחשב או בטלפון החכם שלכם, ובדיוק בזמן שאתם צריכים. לפציינטים שדואגים לגבי הסימפטומים שלהם ולחוצים בזמן, חלון הצ'אט באתר בית החולים, הקליניקה או מרפאה פרטית, שעובד 24 שעות ביממה, הוא ברכה.
בואו נבחן דוגמה נוספת.
צ'אטבוט: "בוקר טוב! ברוכים הבאים למרפאת אבג. אני העוזר האישי שלכם. כיצד אוכל לעזור לכם היום?"
"אני רוצה לקבוע תור נוסף לדוקטור ישראלי למחר."
צ'אטבוט: "אשמח לעזור, אפשר לקבל את מספר התור של הפגישה הקודמת שלכם בבקשה?"
הלקוח מקליד את המספר.
צ'אטבוט: "תודה! אני רואה שהתור הבא שלך נקבע ליום רביעי. האם תרצה להקדים אותו?"
"כן"
צ'אטבוט: "אנא בחר את התאריך והשעה המתאימים ביותר עבורך מהתורים הזמינים שלפניך:"
"יום שני ב-16:00."
צ'אטבוט: "מצויין! קבעתי לך את התור. בקרוב תקבל אימייל לאישור. הנה קישור לבודק הסימפטומים שלנו. אני כאן לעזור אם יש לך שאלות נוספות."
הפציינט בדוגמה הזו מודאג מהסימפטומים החדשים שהופיעו. המתנה של מספר ימים ללא הוראות יכולה להיות מפחידה. במצבים כאלו, הנוכחות של צ'אטבוט מקוון באתר הקליניקה מבטיח לפציינט עזרה קרובה. מוסדות רפואיים יכולים למסור מידע מפורט ככל שירצו בזמן יצירת הצ'אטבוט על מנת לנהל שיחות יעילות שמרגיעות פציינטים.
צ'אטבוט מכוון לקוחות לטיפול הנכון:
חיפוש סימפטומים בגוגל בדרך כלל לא נגמר טוב. הוא מוביל לתמונות מפחידות ודיאגנוזות מוטעות שמרמזות על מצבים מסכני חיים. לכל הפחות, חיפושים כאלו גורמים לפאניקה ודאגה רבה אצל לקוחות. לפעמים, הם יכולים לקבל החלטות גרועות ולקבל טיפול לא נכון שרק יחמיר את הבעיה.
כשמוסדות רפואיים יוצרים צ'אט בוט לשירותי רפואה לאתר שלהם, הכולל בתוכו פונקציות לבדיקה סימפטומים, הם נותנים ללקוחות הפוטנציאליים שלהם מקור מידע אמין יותר בעזרתו יוכלו לבדוק את מצבם. לכן כאשר בתיה, בת 52, רוצה לברר בקשר לכאבים בברך שהופיעו לאחרונה, היא יכולה להשתמש בבודק הסימפטומים והצ'אטבוט ישאל אותה שאלות כגון:
צ'אטבוט: "מה המין וקבוצת הגיל שלך?"
צ'אטבוט: "כמה זמן את סובלת מבעיה זו?"
צ'אטבוט: "בסולם של 1 עד 10, כמה חזק הכאב?"
צ'אטבוט: "האם יש לך כאבים במפרקים אחרים?"
וכיוצא בזה. בסופו של דבר, בתיה תקבל שורה של אפשרויות שיכולות להתאים לה, יחד עם האופציה לקבוע תור לרופא מומחה. כך, היא מקבלת מידע מהימן ביחד עם גישה לטיפול הנכון.
הצ'אטבוט הינו גם כלי עוצמתי ליצירת לידים בתחום שירותי הבריאות. כאשר משתמשים כמו בתיה מוצאים מידע מדויק ומותאם אישית על הסימפטומים שלהם באתר הבית של מוסד רפואי, האם אוטומטית יתעניינו במוסד עצמו. הם יזכרו אותו בפעם הבאה שהם ירצו לראות רופא. ואם הסימפטומים שלהם מראים שהם צריכים לראות רופא באופן מיידי, הם לא צריכים לחפש יותר מעבר לאתר שבו הם כבר נמצאים. מוסדות רפואיים פרטיים יכולים לתקשר עם לקוחות חדשים על ידי פיתוח שאלון סימפטומים בזמן יצירת הצ'אטבוט.
צ'אטבוט מסייע ללקוחות מבוגרים בניווט באתרי האינטרנט הרפואיים:
מעבר לגיל מסוים, לקוחות עלולים לא להכיר את אופן השימוש באתרי אינטרנט על מנת לקבוע תורים ולשלם חשבונות. אבל פעולת הקלדת תגובות בחלון צ'אט לא זרה להם לחלוטין. בשביל הרצל, בן 70, לדוגמה, זה בדיוק כמו לכתוב הודעות לנכדיו במהלך השבוע.
לכן כאשר הרצל רוצה לקבוע תור לרופא חדש ומוצא אתר חדש שיכול לחבר אותו עם כל הרופאים באזור שלו, הוא יכול לקבוע תור ואפילו לשלם באופן מקוון. בעזרתו של צ'אטבוט ידידותי שהופך תהליכים מסובכים של חיפוש רופאים, בחירת זמן לתור ותשלום, לשיחות אחד על אחד פשוטות.
צ'אטבוטים לשירותי רפואה מתפקדים כנקודות תקשורת יעילות בין פציינטים ושירותי הרפואה. אם תרצו לקבל מידע נוסף לגבי בניית הצ'אטבוט הטוב ביותר למוסד הרפואי שלכם, או לגבי
מחיר צ'אט בוט, הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר.