TOPICS:
צ'אטבוט למסחר מקוון צ'אטבוט לשירות אופטימיזציה של צ'אט בוט
צ'אט בוט ל Ecommerce – כיצד צ'אטבוטים משפרים את ההתממשקות עם סל הקניות
צ'אטבוטים לEcommerce נמצאים על המסלול הבטוח להפוך לחלק קבוע בחנויות רשת, וההצלחה הגלובלית שלהם מיוחסת ליתרונות הרבים שהם מביאים למשתמשים. בקונטקסט הזה, המילה "משתמשים" מתייחסת גם ללקוחות וגם לחנויות המקוונות בעצמן. במאמר הזה נבחן מדוע
פיתוח בוטים לEcommerce ושילובו עם סל הקניות המקוון הוא צעד הגיוני לכל יזמי המסחר המקוון המודרניים.
שיטות שיווק מסורתיות צריכות ריענון.
שיטות שיווק מסורתיות מסתמכות בעיקר על התגברות על האתגר שבמשיכת תנועה לאתר אינטרנט. כלים כמו אופטימיזציה למנועי חיפוש, פירסומות PPC, וקמפיינים ברשתות החברתיות – כל אלו מכוונים להשגת מטרה זו. עם זאת, בימינו האקלים של תעשיית המסחר המקוון מתאפיין בכמות אדירה של תחרות. ובהתאם, המטרה העיקרית שעומדת בפני אתרי מסחר מקוון מודרניים היא להפוך מבקרים לקונים. פיתוח צ'אט בוט לEcommerce הוא צעד חשוב בכיוון הנכון. אבל ניתן להשיג הרבה יותר על ידי שילוב הצ'אטבוט עם סל הקניות.
שילוב עם סל הקניות יאפשר לצ'אט בוט לנצל את מלוא הפוטנציאל. לא רק שהם נשארים זמינים ללקוחות בכל שעות היממה, הם יכולים כיום גם לסייע ללקוחות עם שאלות ותלונות ספציפיות הקשורות בהזמנה שלהם, המוצרים שמעניינים אותם ונהלי האתר. במילים אחרות, שילוב
צ'אטבוט בעברית עם סל הקניות משדרגת אותו לנציג שירות לקוחות וירטואלי פונקציונאלי לחלוטין.
לקוחות מבססים את החלטות הרכישה שלהם על קריטריונים מאוד ספציפיים.
קניות ברשת התפתחו לפעילות שכוללת חיפוש מוצרים במספר אתרים שונים, ורכישה מהאתר שמציע את המוצר הספציפי במחיר הנמוך ביותר. קיימים מספר משתנים שישנו את החלטת הלקוח, כמו ניסיון קודם עם חנות רשת ספציפית, או מדיניות החזרה וביטולים שחנות אחרת מציעה. אולם כשהם מחליטים לגבי מוצר מסוים, הקריטריונים של לקוחות ממוצעים לא כל כך פשוטים.
הקונה המודרני משתמש במספר פרמטרים על מנת לשפוט את האיכות וההתאמה של מוצר בקטלוג של חנות רשת. קניית בגדים, למשל, כוללת גם התחשבות במידות, חומרים, הוראות כביסה, צבעים והתאמה, בין היתר. בדומה לכך, קניית מוצרי חשמל כוללת מחקר מעמיק של המפרט הטכני, תאימות עם מכשירים אחרים, תנאי אחריות, זמינות מרכז השירות וכו'. שילוב הצ'אטבוט בסל הקניות מאפשר לצ'אט בוט לסייע ללקוחות פוטנציאליים עם מידע מסוג זה.
כאשר אתרי מסחר מקוון יוצרים
צאט בוט שמשולב בסל הקניות, הם יכולים לספק לכל לקוח פוטנציאלי עוזר אישי וירטואלי בחנות. הצ'אטבוט יכול לספר ללקוח על מידות, צבעים, פרטים טכניים או אחריות, ככל שיידרש. בנוסף, הוא גם יכול לעזור להם עם שאלות לגבי מדיניות ההחזרה של האתר, תנאי משלוח ועניינים הנוגעים להזמנה ספציפית.
בתעשיית הEcommerce חשוב לחזור ללקוחות תוך זמן קצר.
לא כל השיחות בין לקוח לצ'אט בוט לEcommerce מסתיימות ברכישה. למרות פיתוח צ'אטבוט שמתמקד בלקוח, גם הצ'אטבוטים הטובים ביותר לא יכולים לפתור בעיות כמו אי זמינות מוצר או דרישות ספציפיות של לקוחות שמוצר מסוים לא עומד בהן. במצבים אלו, חנויות רשת יכולות לנצל את הצ'אטבוט המשולב בסל הקניות על מנת לחזור אל הלקוח בזמן מאוחר יותר. שילוב עם סל הקניות מאפשר לצ'אט בוט לאסוף את פרטי ההתקשרות של הלקוח ולשלוח התראות או הצעות שיווקיות כאשר המוצר שהם חיפשו חוזר למלאי. גישה זו עוזרת לשמור על לקוחות קיימים ולבנות אצלם אמון.
בואו ללמוד עוד על פיתוח צ'אטבוטים לEcommerce ויתרונות נוספים בבניית צ'אטבוטים לאתרי אינטרנט, על ידי ביקור בבלוג שלנו או יצירת קשר.