TOPICS: צ'אטבוט לעסקים   צ'אטבוט לאתר    אופטימיזציה של צ'אט בוט   

צ'אט בוט למסנג'ר של פייסבוק – צ'אט בוט למסנג'ר מול צ'אט בוט לאתר אינטרנט



רק לפני שנתיים פייסבוק השיקה טכנולוגיה שתתחרה באפליקציות הסלולר. בעזרת האפשרות של עסקים לבנות צ'אטבוטים משלהם במערכת ההודעות, פייסבוק עזרה לעסקים אלו להתחבר למיליוני משתמשים, ללא פיתוח של אפליקציה ייחודית. למעשה, לאדם מהשורה, המושג "צ'אטבוט" הוא גרסה מקוצרת ל"צ'אטבוט של פייסבוק".

אם צ'טבוט למסנג'ר בפייסבוק הבטיח לעסקים שדרוג על פני אפליקציות הסלולר הקלאסיות, צ'אט בוט לאתרי אינטרנט מציע להם עוד יותר חופש, על ידי האפשרות לאינטראקציה אחד על אחד עם לקוחותיהם ישר מאתר הבית.

אז אם נעמיד את הצ'אט בוט למסנג'ר של פייסבוק אל מול צ'אט בוט לאתר אינטרנט, מי מהם מנצח?

במובן האבסולוטי, אף אחד מהם. אבל אם אתם בעלי עסק, או מעורבים בניהולו, אתם צריכים לדעת מה הופך כל אחד מסוגי הצ'אטבוטים האלו למיוחד, על מנת שתוכלו לבנות את הצ'אטבוט הטוב ביותר לצרכים שלכם. לפניכם מספר דברים להתחשב בהם על מנת להבין טוב יותר את ההבדל בין השניים.

צ'אט בוט למסנג'ר מול צ'אט בוט לאתר אינטרנט

כל אחד מסוגי הצ'אטבוטים פונה לסוגים שונים של מבקרים.


לפני שמתחילים להשוות בין צ'אט בוט למסנג'ר של פייסבוק אל מול צ'אט בוט לאתר אינטרנט, חייבים לזכור שהמבקרים בעמוד הפייסבוק שלכם והמבקרים באתר האינטרנט שלכם שונים האחד מן השני. האנשים שמבקרים בעמוד הפייסבוק ומתקשרים עם הבוט במסנג'ר חושפים את שם המשתמש שלהם, ומודעים לכך שכל הנכתב בחלון הצ'אט יישא את השם שלהם. מבקרי האתר, לעומת זאת, יכולים להישאר אנונימיים אלא אם כן הם בעצמם מוסרים את השם שלהם. אנונימיות זו מקושרת בדרך כלל עם הרגשת חופשת גדולה יותר, ומאפשרת למבקרי האתר לשאול כל שאלה או לחפש כל סוג של מידע.

התוכן בעמוד הפייסבוק שלכם שונה מהתוכן באתר הבית שלכם.


לא רק שיש לכם סוגים שונים של מבקרים בפלטפורמות השונות, יש לכם גם שני סוגים של "חנויות" – אחת סטטית ועשירה במידע באתר האינטרנט שלכם, והשניה היא נוכחות דינמית ומכוונת שיווק ברשתות החברתיות. מבקרים באתר שלכם מצפים לראות קטלוג מוצרים, בלוג, שאלות נפוצות, תנאי שימוש וכו'. מבקרים בעמוד הפייסבוק רואים רק את מה שאתם משתפים בציר הזמן שלכם. ההבדל בתוכן מוביל להבדלים בסוג השאלות משני סוגי המבקרים. לדוגמה, שאלות לצ'אטבוט של פייסבוק יכולות להיות:

"האם המבצעים המיוחדים מאתמול עדיין תקפים?"

"מתי נפתחת החנות שלכם?"

"איך אני מקבל את בונוס הנאמנות שלי?"

לעומת זאת, שאלות לצ'אטבוט מקוון באתר האינטרנט שלכם יהיו יותר בסגנון הזה:

"האם אני יכול להחזיר מוצר 30 יום אחרי שקיבלתי אותו?"

"איך אני יכול לבדוק את מצב ההזמנה שלי?"

"איזה סוגים של מקררים עם שלוש דלתות אתם מוכרים?"

בקצרה, התסריטים של הצ'אט בוט למסנג'ר שלכם והצ'אט בוט לאתר האינטרנט שלכם צריכים להיות שונים. כל אחד מהם צריך להתאים ולהתייחס לסוגי שאלות שונים.

פייסבוק נועד בשביל לחזור ללקוחות, אתר אינטרנט נועד בשביל שיחות חד פעמיות.


מכיוון שהבוט במסנג'ר מתקשר עם מבקרים בעלי חשבון פייסבוק, אתם יכולים להמשיך שיחה קיימת או לחזור ללקוחות בנוגע לבעיות שלהם בכל נקודה בזמן. בואו נגיד ואתם מנהלים סוכנות טיולים ולקוח בשם מיקי מדבר עם הצ'אטבוט של הפייסבוק שלכם לגבי טיסה מניו יורק לפריז. בפעם הבאה שהסוכנות שלכם תציע הנחות על טיסות או הזמנת מלונות, תוכלו לחזור למשתמשים כמו מיקי דרך המסנג'ר (שימו לב כי פייסבוק לא מאפשרת לשלוח הודעות אוטומטיות לאחר סיום השיחה).

מצד שני, צ'אטבוטים לאתרי אינטרנט משוחחים עם מבקרים אנונימיים וצריכים לעורר אצלם מספיק עניין במוצר או השירות שאתם מציעים על מנת שיחלקו את פרטי ההתקשרות שלהם עם הבוט בסוף השיחה. פיתוח צ'אטבוטים לאתרי אינטרנט צריך להתמקד בתסריטים שמשאירים חוויית משתמש חיובית על ידי פתרון לבעיות הגולשים בשיחה אחת.

בדוגמה הקיימת, בואו נניח שמיקי הגיע לאתר האינטרנט של הסוכנות שלכם. זוהי הפעם הראשונה שהוא נתקל בשירות שלכם, וכרגע הוא רק מעוניין במחירי טיסות זולים.

צ'אטבוט: "שלום וברוכים הבאים לאבג טיולים, אנא כתבו את השאלה שלכם, או בחרו מהאופציות למטה."

מיקי: "מחירי טיסות מניו יורק לפריס בין ה15 ל25 במאי."

צ'אטבוט: "ערכתי חיפוש לגבי התאריכים והיעדים שבחרתם, למטה תוכלו לראות את המחירים."

מיקי: "האם אלו המחירים הטובים ביותר?"

צ'אטבוט: "אנחנו תמיד מציגים את המחירים המשתלמים ביותר בשביל הטיול שלכם. עם זאת, בכל שבוע נוספים מבצעים והנחות על כרטיסי טיסה ובתי מלון. תהיו מעוניינים לשמוע על ההצעות הקרובות שלנו?"

מיקי: "כן."

צ'אטבוט: "אנא השאירו את כתובת המייל שלכם כדי שאוכל לשלוח לכם התראה על מבצעים חדשים."

אין צ'אטבוט אחד שמספק פתרונות להכל.


העסק שלכם הוא ייחודי, ואתם צריכים למצוא מה טוב בשבילכם. זה נכון גם לגבי בחירת הצ'אטבוט. העובדה שאתם רואים את המתחרים משתמשים באותו צ'אט בוט לאתר ולמסנג'ר שלהם לא אומר שזה יהיה הפתרון בשבילכם. השקיעו מאמץ בחשיבה לגבי הצרכים הספציפיים של העסק שלכם והדרכים בהם תרצו לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים שלכם. התחשבו בשיקולים האלו בשביל לבדוק אפשרויות שונות ולבסוף לפתח את הצ'אטבוט שמתאים לדרישות שלכם.

קראו עוד מאמרים אינפורמטיביים בבלוג שלנו, וקבלו את ההחלטות הנכונות לגבי פיתח צ'אט בוט לעסק שלכם. אם תצטרכו עזרה בבנייה או בשאלות לגבי מחיר צ'אט בוט לאתר שלכם או למסנג'ר, תוכלו פשוט להשאיר לנו הודעה.




קבלו יותר לידים ומכירות עם הצ'אט בוט של וירטואל ספיריטס

  להתחיל עכשיו בחינם   צרו קשר עם מומחה





×