TOPICS:
צ'אטבוט למסחר מקוון צ'אטבוט לשירות אופטימיזציה של צ'אט בוט
צ'אט בוט ל Ecommerce - איך להציל מכירות ולפתור בעיות של לקוחות
הגברת המכירות תוך שמירת בעיות הלקוחות במינימום הן הגביע הקדוש בתעשיית המסחר המקוון. כעת, עם
צ'אט בוט בעברית לEcommerce, חנויות מקוונות מודרניות מתקדמות בצעדים בטוחים אל מטרות חמקמקות אלו. בניית צ'אט בוט לEcommerce והתאמתו לחנות הרשת שלכם הוא תהליך פשוט וזול, במיוחד אם תבחרו את פלטפורמת הצ'אטבוט הנכונה. במאמר זה, נעבור על תהליך הבטחת המכירה ופתרון בעיות הלקוחות בעזרת צ'אט בוט לEcommerce.
1. חסכון בזמן של הלקוחות שלכם:
מחקרים מוכיחים שמספרי הורדות אפליקציות סלולריות נמצאים בירידה חדה מאז שנת 2016, מה שמסמל שבועת האפליקציות התפוצצה. תבניות שימוש באינטרנט סלולרי מספרות סיפור דומה. זמני הגלישה קצרים ממה שהיו בתחילת העשור, ולקוחות צעירים מחפשים תמיד עוד אופציות לזרז את תהליך הרכישה. זוהי אחת הסיבות החשובות להתחזקות של כלי צ'אט בתעשיית המסחר המקוון.
כבעלי חנות רשת, תוכלו ליצור צ'אט בוט לEcommerce על מנת למשוך את תשומת הלב של המבקרים בשניות הראשונות והקריטיות בהן הם בודקים את החנות שלכם. מכיוון שלקוחות כבר למדו לצפות לחלון צ'אט ברוב אתר המסחר המקוון, אתם צפויים לאבד מכירות ורישומים פוטנציאליים אם לא תפעילו אחד כזה.
2. שמירה על נאמנות הלקוחות:
כל העסקים המקוונים – קטנים וגדולים כאחד – עובדים קשה על מנת לבנות אמון עם הלקוחות. קונים ומוכרים בדרך כלל לא מכירים ולא רואים אחד את השני בזמן מכירה מקוונת, מה שהופך את משימת ייצור האמון לקשה. בניית צ'אט בוט לEcommerce מציעה דרך עקיפה ונוחה. כאשר אתם יוצרים צ'אטבוט, אתם יוצרים גם קשר בין החנות ללקוחותיה.
בואו נניח שאתם מנהלים חנות רשת לבגדי ספורט. שרון, לקוחה פוטנציאלית, נכנסת לאתר ומחפשת נעלי ריצה. כשהיא מגיעה לאתר שלכם, חלון
צ'אט אוטומטי מקדם את פניה בברכה ידידותית: "ברוכים הבאים לאבג בגדי ספורט. במה אוכל לעזור?" שרון רק צריכה להגיד לצ'אטבוט שלכם שהיא מחפשת נעלי ריצה, והבוט כבר ייקח את המושכות ויתאים את חוויית החיפוש בשבילה בעזרת שאלות רלוונטיות כגון:
"האם יש לך מותג מועדף?"
"האם את מחפשת נעליים לפעילות ספציפית? בחרי אחד או כמה מהאפשרויות הבאות: טניס, הליכה, ריצה, אירובי, אימון משולב."
"האם יש לך הגבלות תקציב?"
ברגע ששרון בחרה זוג נעליים, הצ'אטבוט נשאר זמין לענות על שאלותיה לגבי משלוח ונהלי החזרה.
שרון: "מה נהלי ההחזרה במידה ואני רוצה להחזיר את הנעליים?"
צ'אטבוט: "תוכלי להחזיר את המוצר תוך 15 יום מיום המשלוח. אנחנו נארגן איסוף למוצר מכתובת שתמסרי, ונבצע זיכוי מלא במידה ולא נעשה בו שימוש ובאריזה מקורית. לעוד מידע על נהלי החזרה לחצו כאן."
גם אחרי ביצוע הרכישה, שרון יודעת שהיא יכולה לפנות אל הצ'אטבוט שלכם על מנת לעקוב אחרי המשלוח, או לקבוע מועד חדש. למעשה, הצ'אטבוט יכול להציג בפניה תפריט עם אפשרויות כגון "איפה המשלוח שלי?", "איך להחזיר את המוצר?", "עדכון זמן משלוח מועדף" וכו', ולספק לה את המידע שהיא צריכה בלחיצת כפתור.
כל אחת מאינטראקציות אלו עוזרת לחנות שלכם ליצור ולשמר רושם חיובי על שרון. היחס האישי שהיא מקבלת מהצ'אטבוט עוזר לה לתת אמון בעסק ולזכור אותו בפעם הבאה שהיא צריכה בגדי ספורט. העובדה שהיא לא מכירה את המוכרים באתר לא כל כך משנה, כי אתם תמיד מעבירים רושם של טיפול אישי בתהליכי הרכישה, המשלוח וההחזרה.
3. התמודדות עם נטישת סל קניות:
נטישת סל הקניות הוא אתגר די מסובך לחנויות Ecommerce. הובלת הלקוחות להשלמת הרכישה הוא אחד מהיתרונות הגדולים ביותר שביצירת צ'אט בוט לEcommerce. הצ'אטבוט תמיד נמצא שם ברגעים המכריעים האלו, בהם לקוח בוחר לדחות את הרכישה או להתקדם לחנות אחרת בחיפוש אחר מחירים טובים יותר. חלון הצ'אט הוא ערוץ התקשורת ה"חי" היחיד בין הלקוח לחנות בזמן זה. לכן, עסקים מקוונים משתמשים בצ'אטבוטים לעיתים קרובות על מנת להציע הנחות או מידע יעיל על מנת לעודד לקוחות להשלים את הרכישה. בדוגמה האחרונה שלנו, אם נוצר רושם שרון מהססת או ממשיכה ללחוץ על קישורים שונים באתר לאחר שכבר הוסיפה את הנעליים לסל הקניות שלה, הצ'אטבוט יוכל לפנות אליה עם הצעה כגון:
"אשמח להציע לך הנחה של 10% על המוצרים בסל הקניות שלך. השתמשי בקוד [קוד קופון] בזמן ביצוע התשלום על מנת לנצל הצעה זו."
מה שיעודד את שרון בכל זאת להשלים את הרכישה.
4. היכרות טובה יותר עם לקוחותיכם:
זה נכון שצ'אטבוטים מובילים ליתרונות רבים בתור אסיסטנטים וירטואליים בחנות שלכם. אבל העבודה שלהם מאחורי הקלעים מועילה גם לבעלי החנויות עצמם. בניית צ'אט בוט לEcommerce מספקת לעסק שלכם תובנות חשובות לגבי הצרכים, ההעדפות ודפוסי ההתנהגות של לקוחותיכם.
בניגוד לסקרים בודדים או שיטות סטטיסטיות אחרות, תמלילי הצ'אט מספקים מידע רלוונטי ומעודכן לגבי לקוחותיכם, מראים לכם את הבקשות הנוכחיות שלהם, מה הם אוהבים באתר שלכם, בשירות או במוצר שלכם, ומה מונע מהם להשלים רכישות. תוכלו להשתמש במידע זה על מנת לשדרג את תסריטי הצ'אטבוט שלכם ולספק ללקוחות מידע ופתרונות אותם הם חיפשו. יתרונות אלו מובילים לתזרים רציף של לקוחות מרוצים, שיפור ניכר במכירות והכל בטווח זמן יחסית קצר.
הרבה דברים קורים בתחום פיתוח הצ'אטבוטים לEcommerce. קראו עוד בבלוג שלנו, או צרו איתנו קשר אם תרצו ליצור צ'אטבוט משלכם ויהיו לכם שאלות לגבי פיתוח או
מחיר צ'אטבוט .